torsdag 18 november 2010

snösnösnö

Igår på julkonsertövningen fick vi en sång s.g.s. klar. Det var frågan om let it snow med saxofonsolist - najs. :)
Idag kom snön. Eller egentligen hade den redan lagt sig över landskapen när jag vaknare. Det är så mysigt!

Fast okej, lika mysigt är det inte när man skall skotta upp hela gården. Dessutom har jag lite brist på vinterskor, så åtminstone idag var det nog lite fuktigt om fötterna.

Min kära syster ligger sjuk i sängen och jag är illa rädd för att också jag håller på att bli sjuk...

Men jag har lärt mig att så länge man är igång och håller på med någonting så hålls man frisk. Det är när man börjar ta det lugnt som man börjar känna alla krämpor.
Så med denna strategi kör jag och med en to do-list som ser ut så som min gör just nu kan man nog inte så mycket annat heller...

Snöiga kramar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar