söndag 16 augusti 2009

FSOM 2009

Tre dagar tälvingar och jag är helt slut - och jag har inte ens tävlat! :)

Det hela började på fredagen med FSOM medeldistans. Platsen var mitt i skogen i Spjutsund. Min plats var i målet. Noggrannare förklarat kollade jag upp felen i EMIT-korten. Det var mest diskvalificerade/folk som stämplat på fel kontroller och folk som avbrutit som jag träffade på där, men även någon enstaka godkänd hade av någon anledning hamnat till oss.






När tävlingen var slut på fredag kväll var det bara att börja riva ner hela tävlingscentralen för att en del av sakerna skulle fixas till Kyrkoby för följande dagars tävlingar. Vi packade alltså ihop vårt pick och pack och körde iväg hemåt. Pappa har fixat en så trevlig uppgift åt sig som att skylta tävlingen/ar så på hemvägen samlade vi ihop alla skyltar somhan satt ut tidigare.
Jag däremot hade lovat mig till nattvakt på skolan där de tävlande sov, så när jag kom hem packade jag min väska och cyklade till skolan där två fjomppar väntade på mig.


Följande morgon hade jag sovit precis... 4 timmar. Underligt nog var det inte ens tungt att stiga upp, kanske jag har blivit van - man kan i alla fall inte säga att jag sovit bort sommaren ;).

Lördag var det alltså och allt var större. Tävlingscentralen var ute på en stor åker, deltagarna var ca 600 flera, Restaurangtältet var åtminstone 3 ggr större, men också "att göra"-listan var längre:
- Började med att laga semlor kl. 7
- Hämtade saker vi lånade av kåren
- Cyklade hem
- Cyklade till tävlingscentralen
- Spenderade den soliga dagen i en blå kont. Samma uppgift som dagen innan, men med lite flera gäster. :)
- Tävlingen tog slut.
- Samlade in skyltar
- Till skolan
- Hem och knacka in söndagens lags löpordningar i datorn för stafetten.






Så var det bara söndagen kvar. Dagen började bra med ösregn. Det var bara att snällt ta på sig regnkläder och varma kläder. Under dagens lopp ändrade dock väderleken totalt och jag hade heelt fel klädsel. Vattentäta byxor som inte andas är inte så hemskt sköna när det är 20 grader varmt och sol... Överlag såg dagens program ut ganska lika som dagen innan.
- hela dagen inne i "boxen", men det var för en gångs skull ganska bra ställe att vara på - där var ju varmt och skönt.
- Kände mig officiell och hjälpte till att dela ut priser
- Undanstädning när tävlingen var slut
- Samlade in skyltar
- Hem och städa upp allt som kom till oss för att förvaras här tills nästa tävling.



Slut är jag som sagt, men det är väl bara ett bra tecken. En rolig hälg har jag haft, och även tävlingarna blev ju riktigt lyckade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar