söndag 4 mars 2012

Det där med att inte planera.

Medan jag satt och spelade för folk i två timmar hade några andra tydligen suttit och planerat vad jag skulle hålla på med resten av natten.

I korthet gick veckoslutet efter giget till såhär:

Rouda. Va? Alltså jag då? - Visst, varför inte! Hem och föra bilen. Men vänta lite! Sen då? Jo så gör vi! Snabbpacka. Lämna över bilnyckeln. Hoppa in i baksätet nästa bil. Ekenäs. Dans! (skitlängesen sist!) Några drinkar. De bruna ögonen. Tack och adjö. Tillbaka i baksätet. 2 timmars bilfärd. Mickelsböle. Jaha, 12 grader inomhus. Eld i spisen. Krypa djupt under täcket. Några timmar sömn. Vaknade upp till perfekt vårväder. Upp i torket och titta ut över våren.

Sen då?
Hem och svänga. Iväg igen. Allergisk reaktion som denna gång lyckligtvis endast ledde till världens huvudvärk, illamående, snuva och feber. Hemma allt för sent igen. Födelsedagskaffe hos 18-årig kusin i Borgå. Hem igen. Melodifestival. SOVA!

Och idag då?
I och med att jag inte kom hem med bil kunde jag inte köra tillbaka idag. Det blev alltså att ta tåget. Sen blev det genrep för hela slanten och nu borde vi då liksom vara klara att visa vår Stage föreställning på nytt imorgon. Jaha. Få se hur det ska gå.

Veckoslutet avrundades med en veckoslutsuppdatering över en kopp te på Karis ABC.
Tack för det! ♥


Nu ropar sängen på mej. Gonatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar