tisdag 22 september 2009

Hösten är här

Idag tror jag faktiskt på det. Jag satt inne och skrev moddaessä. Jag tänkte ta en paus och gå ut på balkongen en stund, men konstaterade snart att tanken var onödig - det ösregnade. Fick ändå för mig att gå ut och märkte då också att det blåste - hårt. Jag vände mig snabbt om och gick in tillbaka, duschade och drog på mig perfekta myskläder inklusive ett par för stora yllesockor. Jag kokade mig en kopp te och drog en filt runt mig. Satte mig så att jag i ögonvrån såg regnet utanför balkongsdörren och fortsatte skriva bildanalys. Tro det eller ej, så blev jag faktiskt färdig, förutom att jag ännu skall skriva om den för hand.

När jag äntligen var klar med essän ställde jag ifrån mig datorn, kokade en ny kopp te och tog istället boken - som skall vara läst på fredagen - i min hand.
Tänk vad mysigt att mysa när man gör nytta - läxor :)

Till allra sist satte jag mig faktiskt framför TVn idag. Jag vet inte när jag senast skulle ha sett på TV, men det var skönt. När man dessutom har en syster som funderar på att bli fysioterapeut, så kan man ju ha turen att bli masserad en vanlig vardagskväll.
Det enda som fattades var den sprakande elden i öppna spisen. Hade den brunnit, hade det perfekta varit perfekt :)

En varm höstkram åt alla som läser detta :)

Krama gärna tillbaka ;D så vet jag dessutom att ni varit här :)

2 kommentarer: