tisdag 1 september 2009

Paddlingsveckoslut

Oj, länge sedan jag senast skrev... jag har helt enkelt inte... hunnit.
Men nu skall jag ändå berätta om mitt veckoslut för det var såå perfekt :)

Veckoslutet började redan på fredagen då jag + världens bästa scouter körde iväg till Kotojärvi. Där väntade en kanotkärra och en hög überivriga barn i lågstadieåldern. Vi skulle helt enkelt lära dem lite om paddling. De var sååå söta och de ville påriktigt lära sig någonting. Paddlandet var en hit. Ingen annan programpunkt var alls lika intressant - inte ens simmandet.
Är det inte underbart att se första till fjärdeklassisters ögon glittra av att de får pröva någonting nytt? - Ja, det är det!
Jag gör när som helst om det :)

Veckoslutet började påriktigt på lördagen när starten hemifrån gick före kl. 7. Vi styrde kosan mot Pellinge där kanottävlingen skulle gå av stapeln - Med rätt paddel.
Jag hade egnetligen ingen lust alls att paddla hela veckoslutet, men när man ser en rad kanoter på stranden kan man väl inte annat än längta efter att hoppa i en av kanoterna och paddla iväg?
När dessutom alla underbara människor finns på plats måste man bara le.



Vi åkte inte till tävlingen för att tävla utan för att ha roligt, och det lyckades vi verkligen med.
Om du hade varit ute i Pellinge skärgård förra veckoslutet och sett tre kanoter som ständigt följdes åt hade du sett sex lyckliga sissi-plotare som njöt av varandras sällskap.
Det blir sååå mycket roligare när man är alla tillsammans. Visserligen var inte alla med - då hade det väl varit ännu bättre ;D







Tack för ett underbart veckoslut! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar