söndag 20 juni 2010

Jukola 2010

Lappland var skönt. Det var sist och slutligen ganska skönt att bara glömma allt här hemifrån för en liten tid, och istället träffa nya mänskor.
Jag menar inte att det är något fel på er här hemma, men ni kanske förstår vad jag menar :)
Ibland är det skönt att avvika från rutinerna.
Tyvärr har jag inga bilder, eftersom jag - klok som jag är - inte hade min kamera med mig... :/

Efter nästan 2 veckor och en 16 timmars bilfärd hem, sov jag typ 4 timmar och var sedan klar att åka iväg till Kytäjä på årets Venlakavle.
Och... min orienteringsinsats är nog inte värd att ta till tals här inte... :D





































I vått eller torrt, i nattsvart eller skymning är Jukolastarten någonting som hör till att se.
Ett ljud hörs och samtidigt rusar ett hav av nattlampsförsedda orienterare ut från tävlingscentralen och ut i skogen.

Det finns inga ord som kan beskriva - man måste uppleva det själv.
Det är påriktigt coolt. :)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar