tisdag 26 maj 2009

Sommaren är här!

Sommaren har äntligen kommit. Ni kan inte annat än hålla med. Även om det ännu är tre skoldagar kvar känns det somrigt :) Äntligen är tiden här när man kan gå i sina nya shorts och i en färggrann luftig skjorta :) Det är vad jag har gjort idag.

Jag skulle ha några fina bilder, men eftersom min dator tiltar och inte går att sätta på, använder jag som bäst familjens gemensamma dator... :P

Vårens två sista kalla dagar spenderade jag på olympiastadion. Stafettkarnevalen var igång. Jag sprang inte själv, men det var helt underbart ändå. När jag kom upp på läktaren fylldes mitt huvud av skrik från alla håll. Det var hejarklackarna som gav sitt allt. Reaktionen inne i mig var helt enkelt kalla kårar. Minnen väcktes till liv och ja kunde inte annat än le.

Under veckoslutet köpte jag också sovsäcken jag skrev om tidigare :) Jag har t.o.m. hunnit prova den - tre gånger :).
Igår var jag redan påväg och sova när en galning ringde. Hon ville tillsammans med en annan galning att jag skulle komma och tälta i den första galningens nya tält. Jag är ju inte omöjlig på något vis, så jag ställde upp... Riktigt mysigt var det ju, och utan mig hade de inte fått höra någon kvällssaga ;D


Vad händer hemma hos mig just nu:
Jag hade precis skrivit allting ovanstående när någon ropade mitt namn. Vem det var är inte så viktigt, men varför hon ropade är desto viktigare...
Jag hade hängt ut min nya sovsäck för att vädras på vår balkong... Det jag inte tänkte på var att det blåser ganska hårt...
Nu har det hänt en sådan sak att sovsäcken är uppe på taket!
Den är på lä sidan, så den blåser inte längre, och vi har så pass högt till tak att man inte kommer dit på något sätt....
Så nu måste jag alltså försöka hitta på någonting...


Inte riktigt min dag idag...

2 kommentarer:

  1. haha ;) ha du fått ner din sovsäck ren?? :D

    SvaraRadera
  2. Jo... den kom nog sen så där lite åt gången... :P Typ 1 cm i timmen...

    SvaraRadera