söndag 5 september 2010

roadtrip

Idag har jag bestämt mig för att jag skall börja använda karta istället för navigator när jag kör.
Varför?
- Med en karta vet man åtminstone vart man är påväg...
- Kartan påstår inte att man kör mitt i skogen när man kör på motorvägen.
- Då kan man inte skylla på någonting annat än kartläsaren när man kör fel.
- Kartan tappar inte signalen fastän man kör genom vägtunnlar.
Därför.

Fast okej.. Kartan skriker inte till när det kommer vägkameror, och den kan inte räkna ut hur länge det kommer att ta att köra en viss sträcka (inte för att det brukar stämma)...

Orienterings FM i Karis var det som gällde idag.
Och nog hittade vi ju fram, och nog hittade vi hem också. :)
Sällskapet, bestående av två systrar, var ju åtminstone perfekt! ♥

Och snart till... Box. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar