söndag 10 januari 2010

Ibland skall man vara kulturell

Ojoj, vilket lugnt, roligt och skönt veckoslut :)

Förstås har Fannys <3 födelsedag varit höjdpunkten ;)
Jag satsade och köpte en välvald present åt henne, någonting hon absolut behöver ^^

Lördagen spenderade jag tillsammans med 2F och 2M i storstan. Vi började med en shoppingtur och fyndade allt möjligt vi mer eller mindre behövde. Min plånbok fick betala bl.a. en väska, en klänning, leggins och en überskön skjorta.

Efter lite fyndande började vi bli lite hungriga så vi gick och åt. Självklart valde vi helt fel ställe och fick vänta en halv timme förrän vi ens fick beställa vår mat. Inte nog med det, utan när vi åt hittade också F en stor fluga i sin mat! Blää.. Som tur var fick hon ändå en ny portion, medan servitricen lugnt konstaterade: "Ja-a, en gång hittade jag också själv en fluga i salladsblandningen" :) När vi äntligen hade ätit klart fick vi ännu vänta evigheter förrän vi fick betala.

Kvällens höjdpunkt var PlayMe på Svenska teatern. Det blev alltså mycket musik och dans. Visst var pjäsen bra, men om jag skall vara ärlig, så trodde jag nog att den skulle vara ännu bättre.
Vi fick ändå njuta av att se på många otroligt begåvade sångare och dansare.

Dessutom har jag förresten varit till frissan och berättat hur jag vill ha mitt hår på gammeldansen. Den närmar sig med stormsteg ^^


Idag flög mamma till Paris, och jag var nog lite avundsjuk... :)

2 kommentarer:

  1. Ja börjar skratta varje gång ja tänker på när vi va o äta o den där flugan dök upp :D

    SvaraRadera