söndag 13 december 2009

Det började bra...

Luciauppträdande 1-9 - Check!

Dagens sista uppträdande misslyckades lite men, men... Vi kom in sjungande och vi visste alla att vi är lite osäkra på sången vi skall sjunga till nästa. Vi sjöng den ändå eftersom vi måste sjunga en sång på finska för att det var en finskspråkig(välgörenhets)konsert. Vi borde ändå ha lämnat den osjungen för resultatet blev att vi klarade första versen och refrängen perfekt (förutom någon av oss som tänkte sjunga fel). Andra versen i sången Joulumaa börjar Joulumaasta kuvitellaan paljon kaikenlaista... Jag - mitt dober - börjar ändå sjunga en annan vers som börjar Joulumaasta uskoo moni onnen löytävänsä... men vid halva uskoo märker jag att jag sjunger fel och byter snabbt till de rätta orden. Resultatet av våra meningar tillsammans blev därför Joulumaasta kusitellaan paljon kaikenlaista.
Nä, jag vet, det är inte ens roligt, men står man framför 150-200 pers kan vad som helst vara roligt. Lucian börjar därför skratta, vilket ledde till att även ena tärnan (som inte var jag ;D) också började skratta och plötsligt var jag den enda som sjöng... Ända tills även jag började fnissa, men jag klarade ändå av att sjunga samtidigt (visserligen inte så fint men...).
Publiken fick åtminstone sig ett gott skratt. Det värsta var att det satt bekanta i publiken..

Nåja.. Vår uppgift är ju egentligen att sprida glädje :D





Imorgon skall jag vara klar för avfärd kl. 06.45, så det blir tidig väckning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar