tisdag 1 december 2009

Luciashoppingtur

Hej jag heter Pati och jag är borgånejdens tärna. Hade jag fått en röst mera hade jag blivit Lucia - men ja e inte bitter
Det som är mest komiskt är att jag redan efter första träffen konstaterade och hoppades lite på att Lille skulle bli lucia och så gick det :)

Idag har jag spenderat en dag omkringåkande i en guldfärgad bil som det står "Lucia 2009" på. Programmet var följande

- Radiosändning i RadioVegaÖstnyland kl. 07.30
- Vårt "andra hem" - det mintgröna huset - och hämta allt vi behövde, typ röda band...
- Inveon och prova klänningarna
- Magys och hämta kassen som alltså innehöll varma underställ att ha under klänningarna + typ 1000 par strumpbyxor
- Guldsmedsaffären och testa vilken storleks ringar vi skall ha
- Gå igenom alla Borgås skobutiker - att hitta vita enkla snygga skor s.g.s utan klack är inte så lätt den här årstiden
- Matpaus vid Hanna Maria
- Iväg till Östra centrum för att försöka hitta skor
- Gå igenom alla skobutiker där - ingenting passligt
- Mot citymarket och på vägen dit hittade vi en skobutik som ingen av oss varit till tidigare och där hittade vi tre par likadana skor som råkade vara precis våra storlekar. Nu har vi alla var sitt par Lacosteballerinor som vi kommer att använda MÅÅÅÅÅÅNGA gånger :)
- Kaffe vid Robert's Coffee
- Hem!



Och nu borde jag då börja läsa på morgåndagens prov och försöka hitta på hur jag skall skriva torsdagens prov eftersom jag borde vara i Borgå på sångövning just då...
Men allting ordnar sig - det gör det väl alltid :)

1 kommentar:

  1. Hu ska man nu sen hinna se dej nä du hela tiden e nånstans? ;P Nånej, men hoppas de blir roligt, allt dehär :)

    SvaraRadera