söndag 13 december 2009

Luciadagen 2009

Från att ha haft Lucia i skolan på fredagen tog jag direkt tåget till åbo med fyra andra busar. Vi spenderade en skön kväll i stan och följande dag åkte vi vidare till Kimito, närmare bestämt Tjuda, på Explorerdagarna. Inte heller det här veckoslutet blev alltså helt utan scouting.

Tyvärr lämnade jag Kimito redan samma kväll och tog ensam bussen till Helsingfors. Jag hade egentligen ingen aning om var jag var eller åt vilket håll jag var påväg. Konstigt nog var jag ändå hemma 5 timmar och 17 euro senare. :)

Den här dagen började med Luciakaffe i Grand i Borgå. Så var det dags för Johannesberg, alltså ålderdomshemmet.
Nu har det gått många timmar från kl. 9.30 när vi började och nu sitter vi alla här i tingsgården och chillar. Om en timme skall vi börja dra på oss våra vita klänningar igen och söka oss mot kröningen som börjar kl. 17.
Sen Luciamusik i kyrkan och välgörenhetskonsert på grand.

Men till allra först skall vi äta lite för Borgåbladets pengar. - *shh*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar