måndag 8 februari 2010

impulsköp.

Jag är så glad att jag ibland tänker efter.

Jag tog mig ut i snöstormen eftersom jag skulle och hålla ett möte.
Jag hade en klar bild av att jag skulle sätta på mig min rock - modell lite snyggare och uggs, och på benen hade jag alltså bara leggings.

I sista sekund bestämde jag mig ändå att visa gått exempel åt patrullungarna och sätta, både utebyxor, ordentliga vinterskor och min slalomrock med huva.
Jag är så glad att jag en gång köpte den rocken, egentligen som ett impulsköp, från... täcks jag säga... seppälä. Jag hade aldrig köpt en rock därifrån innan, och jag har inte heller gjort det efteråt, men jag måste nog säga att jag är väldigt nöjd med den. Den har tillräckligt med fickor - också en på armen för slalomkortet - och längst framme på huvan finns en liten grej, som gör att man inte går snö i ansiktet.
Idag hade jag dessutom en stor halsduk, så fastän jag gick i motvind i snöstorm fick jag inte en flinga i ansiktet. :)
Också mina utebyxor är köpta som impulsköp. De är egentligen två numror för stora, för när jag köpte dem var det för det första det enda byxparet som fanns kvar, och för det andra trodde jag att jag skulle växa, vilket jag aldrig gjorde. Viker man upp buntarna går det ändå bra :)

På tal om impulsköp har mina kära föräldrar idag köpt en bil.
Pappa kom hem och meddelade att han snart skall åka iväg igen, eftersom han hade fått ett så bra erbjudande :)
Ibland undrar jag om de inte är lite för galna ;D
Nu kommer vi alltså inom en och en halv vecka att ha en splitterny bil på gården och den kommer genast att bli testad - en veckas sportlovssemester i Lappland :)


Jo, ett otroligt onödigt inlägg, men vad gör man inte istället för att läsa på prov ;)

1 kommentar: