onsdag 10 februari 2010

Mösset min vän

Det finns två tallrikar hemma i skåpen jag gillar mer än de andra. De två tallrikarna ser likadana ut och är tydligen från tyskland (läste jag på undersidan) :)
Ända sedan jag var riktigt liten har jag älskat dem och än idag kan jag inte äta gröt hemma om jag inte äter den ur "möse-talriken".
När jag var liten och vägrade äta sade mamma alltid att om jag äter litelite till så kommer mösset fram - och det ville jag ju! :) Redan då älskade jag motivet.


Idag har jag varit duktig och gått hela vägen till butiken och hem tillbaka, bara för att få någonting att äta.
Det blev tonfisksallad med isbergssallat, tonfisk, körsbärstomater, ananas, honungsmelon, vindruvor, lite olivolja med citronsmak, lite salt och lite peppar - mums!
Nu sitter jag här och äter sallad ur min favorittallrik :)

Dessutom hittade min kära lillasyster på att vi skulle laga semlor, så med salladen äter jag också färska semlor :)

Hoppas ni har det lika bra som jag :)

3 kommentarer:

  1. din kommentar kom int fram :S

    SvaraRadera
  2. ja tror de beror på att hjärtan int syns på ratata, eller i varje fall verkar de så :D

    SvaraRadera